Teknisk Service & Support

Bergmanlaboras målsättning är att representera världsledande leverantörer inom mikroskopi och laboratorieutrustning. Tillsammans med försäljning av dessa produkter vill vi också erbjuda våra kunder förstklassig service och support.

Teknisk Service

Alla våra serviceingenjörer, idag fyra stycken, är specialutbildade och certifierade av våra leverantörer att utföra installation, service, kalibrering, validering och dokumentationsarbete på de instrument och mikroskop vi säljer. För mikroskop kan vi även erbjuda dessa tjänster på andra märken än Nikon. Vid behov tar vi även hjälp av leverantörernas experter.
Vi erbjuder serviceavtal på utrustningen, anpassade efter era behov och användning som även kan innehålla t.ex. validering och certifiering.
Vi förstår att utrustningen ni har från BergmanLabora är en viktig del av er forskning, produktion eller kontroll så därför är vi alltid flera som är utbildade på alla tekniker för att säkra upp att vi ska kunna hjälpa er.
Vi strävar alltid efter så korta svarstider som möjligt och ett av våra kärnvärden på BergmanLaboras serviceavdelning är "viljan till problemlösning".

Enklast skapar man ett serviceärende genom att använda formuläret på vår hemsida. Det går också bra att ringa vårt servicenummer 08-625 18 00.

Skapa serviceärende

Support

Alla våra säljare, idag sju stycken, är tillika produktspecialister med djup kunskap kring användande och applikationsområden för utrustningarna vi representerar. Vi upprätthåller vår kunskap genom utbildningar hos våra leverantörer, seminarier, konferenser och andra utbildningar. Vi har en stark tro på att kunderna förväntar sig utbildning, stöd och support på de investeringar man gör. Därför behöver våra medarbetare hålla en hög kunskapsnivå för att förstå behoven och frågeställningarna och kunna erbjuda rätt lösningar, något vi kallar ”Verifierad kunskap

Kundtjänst

Vår bemannade kundtjänst svarar i telefon, på mail, tar meddelanden och kopplar samtal vidare till rätt personer. De registrerar även felanmälningar i vårt ärendehanteringssystem och hjälper till att planera in servicearbeten samt ser till att eventuella reservdelar beställs.