Identifiera service- och supportbehov

Identifiera service- och supportbehov

När du har valt att investera i ny utrustning är det också läge att planera och optimera driften av din laboratorieutrustning. Vi hjälper dig med en skräddarsydd servicelösning för ditt lab!

Korrekt service är en fråga om att kombinera dina servicebehov med rätt lösningar för att hjälpa dig att få den bästa och mest lönsamma kombinationen. Övervägande och val av servicealternativ bör ske redan i investeringsfasen, när du väljer ny laboratorieutrustning. Det kan annars bli kostsamt att vänta med att överväga behovet av en servicetjänst tills en nödsituation uppstår.

Tillsammans med dig identifierar vi dina behov av service. Målet är att du ska ha den optimala servicen och maximerad nytta av din utrustning. Samtidigt vill vi ge dig alla fördelar som ett samarbete mellan leverantör och kund ger. Vi erbjuder kort sagt, att hjälpa till att kombinera din situation, dina önskningar och dina problem med konsekvens och värde, och hitta konkreta lösningar som är optimala för dig. 

Glenn Lundberg

Servicechef, BergmanLabora AB

Vårt serviceteam hjälper dig att lösa ditt problem. Enklast skapar man ett ärende genom att fylla i formuläret Skapa service- och supportärende. Det går också bra att ringa vårt servicenummer 08 – 625 18 00.

Öppettider:
Måndag-torsdag 8.00-16.45
Fredagar 8.00-15.30

VÅR SERVICE OCH SUPPORT

Så kan vi hjälpa dig med din produkt

Så kan vi hjälpa dig med din produkt

Teknisk service och ackrediterad kalibrering

Teknisk service och ackrediterad kalibrering

Våra serviceingenjörer är specialutbildade och certifierade av våra leverantörer att utföra installation, service, kalibrering, validering och dokumentationsarbete på de instrument och mikroskop vi representerar. Vi förstår att utrustningen ni har från BergmanLabora är en viktig del av ert arbete och att ni behöver snabb och korrekt hjälp om det krånglar. Vi erbjuder därför serviceavtal på utrustningen, anpassade efter era behov och användning, inklusive t.ex. validering och certifiering. För mikroskop kan vi även erbjuda dessa tjänster på andra märken än Nikon. Vid behov tar vi även hjälp av leverantörernas experter.

Vi erbjuder även ackrediterad kalibrering för instrument som töjningsmätare, hårdhetsmätare, dragprovning-, tryckprovning- och slagprovningsmaskin. Efter en ackrediterad kalibrering kan du vara säker på att din utrustning är kontrollerad enligt godkända standarder och av certifierad personal.

Support

Support

Våra säljare är tillika produktspecialister med djup kunskap kring användande och applikationsområden för utrustningarna vi representerar. Vi erbjuder våra kunder utbildning, stöd och support och därför behöver våra medarbetare hålla en hög kunskapsnivå och kunna sätta sig in i kundens frågeställningar. Vi upprätthåller vår kunskap genom utbildningar hos våra leverantörer, via seminarier, konferenser och andra utbildningar. Vi kan även erbjuda skräddarsydda supportavtal för kunder som önskar det.

Kontakta oss

Kontakta oss

Vårt serviceteam hjälper dig att lösa ditt problem . Enklast skapar man ett ärende genom att fylla i formuläret Skapa service- och supportärende. Det går också bra att ringa vårt servicenummer Måndag-torsdag 8.00-16.45, Fredagar 8.00-15.30.