BergmanLabora som leverantör

Vår ambition är att uppnå långvariga affärsrelationer och att du som kund har högsta prioritet är en självklarhet för oss. Kunskap, leveranssäkerhet, hög servicegrad och tillgänglighet är våra nyckelord. 

Kundsupport

En av de viktigaste funktionerna inom vårt företag är vår kundsupport som hjälper dig med frågor om produkter, priser, leveranstider och beställningar. Vid mer detaljerade frågor om produkterna kan du även kontakta våra produktspecialister inom respektive område.

ISO 9001:2008 certifiering

BergmanLabora är certifierat enligt nya kvalitetsstandarden ISO 9001:2008

Försäljningsvillkor

Leveransomkostnad

Våra priser är exklusive moms, emballage och förpackning samt fritt vårt lager i Örebro.Leverans sker med postens företagspaket. Lagerförda produkter levereras som regel dagen efter beställning.BergmanLabora förbehåller sig rätten att välja transportör.För specialleveranser och expressleveranser debiteras de extra fraktkostnader som uppstår.

Avgift för farligt gods uttages i förekommande fall

MOSA

Vår strävan att förbättra miljön gör att vi tar ut en Miljö- och säkerhetsavgift, MOSA. Vi har valt att debitera MOSA på hela vårt sortiment, oavsett produkttyp, om inget annat avtalats mellan parterna.

Betalningsvillkor

Betalningsvillkor är 15 dagar netto efter fakturadatum. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta. Dröjsmålsräntan motsvarar den fastställda gällande referensräntan med tillägg av åtta procentenheter, i enlighet med gällande Räntelag (1975:635). 
För leverans gäller allmänna leveransvillkor enligt IML-2009.
Varan förblir BergmanLaboras egendom tills full betalning har erhållits. Sedvanlig kreditprövning utförs.

Reklamationer

Synlig skada eller brist ska reklameras vid mottagandet av varorna. Reklamation av felaktig produkt ska göras till BergmanLabora inom åtta dagar från ankomstdatum.

Returrätt/återköp

BergmanLaboras lagervaror kan återköpas till 80% av varuvärdet efter överenskommelse med kundsupport. Villkor för detta är att varan är i oskadat originalskick och returneras i originalemballage. Observera att märkning eller notering inte får förekomma på vara eller originalförpackning. Varor som specialanskaffats för kunds räkning och varor som ej ingår i BergmanLaboras ordinarie sortiment återköpes inte.

BergmanLabora tar inget ansvar för varor som returnerats utan förestående överenskommelse med kundsupport. Frakt avseende returrätt/återköp betalas av kunden.

Teknisk Service

Vi har en välutrustad serviceverkstad i Danderyd. Teknikerna utbildas fortlöpande hos våra leverantörer. Detta för att upprätthålla vår servicekompetens och för att vi ska vara certifierade för att utföra reparationer och underhåll på våra produkter. Alla servicetekniker är GLP utbildade. 

Frakt avseende produkter som sänds för service och/eller reparation betalas av kunden.

Cookies 

Vi använder cookies på vår webplats. En cookie (kaka) är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookies är möjlig att användas för att följa en användares surfande. Det finns två typer av cookies, cookies och session cookies.

  • Cookies sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan  användaren senast besökte den aktuella webbplatsen.
  • Session cookies används under tiden du är inne och surfar på en sida och lagras temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionskakor försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du vill stänga av användningen av kakor gör du det i inställningarna för din webbläsare.

Håkan Hjortsmark, VD BergmanLabora AB